مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم)

انواع تجاري‌سازي,تجاری سازی ppt,تجاری سازی دانش,روش های تجاری سازی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تصمیم‏ گیری(فصل دوم),مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي,مراحل تجاری سازی ایده,مفهوم تجاری سازی
دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) از سایت

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) در 92 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي   تجاري‌سازي در فرهنگ لغات هريتج به معني به كارگيري روش‌هاي كسب و كار به منظور سود و انجام بهره‌گيري آمده است. تعاريف متعددي از قبيل: معرفي يك محصول يا خدمت در بازار براي سود، فرآيند تبديل چيزي به فعاليت تجاري، تعاريف تقريباً مترادفي هستند كه در ساير فرهنگ لغات‌ها براي تجاري‌سازي مي‌توان يافت.   در ادبيات نو‌آوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ساده‌ترين تعريف تجاري‌سازي را عرضه يك محصول جديد در بازار مي‌داند.   دولت كانادا در سند برنامه بودجه‌اي  سال 2004، تجاري‌سازي را اين گونه تعريف كرده است: فرآيندي كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند.   تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فراگردهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فراگرد مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي است ( فكور، 1383: 120). تجاري‌سازي “انتقال يك ايده، رويه يا انديشه ناشي از تحقيق به محيطي كه در آن به يك محصول، خدمت يا فراگرد تبديل شود” مي‌باشد (Rand,2003:26).   كارسون تجاري‌سازي را انتقال رسمي اكتشافات و نوآوري‌هاي ناشي از تحقيقات علمي انجام شده در دانشگاه‌ها و مؤسسات غیر انتفاعي به بخش تجاري براي منفعت عمومي مي‌داند (Karlsson,2004:15).   اراب  (1988) تجاري‌سازي را بدين صورت تعريف كرده است: “تجاري‌سازي شامل توليد ايده‌اي جديد و پياده‌سازي آن روي يك محصول، فراگرد يا خدمت جديد است كه منجربه رشد پوياي اقتصاد ملي و افزايش اشتغال و افزايش سود خالص براي بنگاه كسب و كار نوآور مي‌شود”(Urabe,1988:380).   جولي  (1997) تجاري‌سازي را فراگردي تعريف مي‌كند كه از بينش فناوري بازار آغاز شده و به كاركردهاي پايدار محصول متناسب با بازار ختم مي‌شود (Spilling,2004:230).   اسپلينگ  با مروري بر تعاريف مختلف از جمله تعريف جولي (1997) در مورد تجاري‌سازي تعريف جامعي ارائه مي‌نمايد؛ وي تجاري‌سازي را به عنوان فراگرد انتقال و تبديل دانش نظري موجود در نهادهاي دانشگاهي به برخي انواع فعاليت‌هاي اقتصادي تعريف كرد (Spilling,2004,3).   بندريان (2007) تجاري‌سازي را به عنوان تبديل يا انتقال ” فناوري” به يك موقعيت سودآور تعريف مي‌كند. كه مقصود از فناوري، فنون، تكنيك‌ها، فراگردهاي دريافت حق اختراع يا ساير مالكيت‌هاي خصوصي، مواد، تجهيزات، سيستم‌ها و نظاير آنهاست (Bandarian,2007:33).   فانگ‌ زوا  (2004) با بررسي تحقيقات برايت  (1969)، سارن  (1984)، روث‌ول  (1992) به اين نتيجه رسيد كه، تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه در آن، توسعه ايده‌هاي جديد يا داده‌هاي تحقيقاتي و تبديل آنها به محصولات تجاري يا خدمات و در نهايت ارائه به بازار ديده شود.   روبرت با اشاره به تعريف اتربك  (1971) كه نقطه آغاز تجاري‌سازي را با اختراع و ابتكار همراه مي‌داند، تشريح مي‌نمايد كه برخي از محققين بهره‌برداري از اختراع را نيز در تجاري‌سازي تحقيقات دخيل نموده و مطرح مي‌نمايند كه بدون تجاري‌سازي موفق، اختراع تبديل به نوآوري نمي‌شود و در نتيجه به بازار معرفي نخواهد شد (Roberts,2007:115,Murray2004:220,Gans,2006:111 ).   لندري و همكارانش  (2007) فعاليت‌هاي انتقال دانش را در موارد زير دسته‌بندي كرده‌اند:الف) انتقال نتايج پژوهش؛ ب) ارائه نتايج پژوهش‌ها؛ ج) نشست با گروه‌هاي كاري همراه با كاربران؛  د) ارائه خدمات مشاوره؛ هـ) مشاركت در توسعه محصول و خدمات؛ و) مشاركت در فعاليت‌هاي كسب و كار؛ ز) تجاري‌سازي نتايج پژوهش‌ها.   اغلب تعاريف در زمينه تجاري‌سازي دانش توليد شده در دانشگاه‌ها، تأكيدي ويژه بر كارآفريني دانشگاهي داشته و برخي پژوهشگران (Toole and Czarnitzki,2007:225) آنها را مترادف با يكديگر مي‌دانند.   در ادبيات نوآوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ريمر، آيسرمن و ديگران (2005) تجاري‌سازي را “فرآيند تبديل فناوري به محصولات موفق اقتصادي” تعريف مي‌كنند (Buenstorf,2009:189).   نظامنامه اوسلو و كميسيون اروپايي(1995) تعريف مفصل‌تري از تجاري‌سازي نوآوري ارائه مي‌كند:   “تجاري‌سازي نوآوري، عبارت است از نوسازي و توسعه بازارهاي از محصولات و خدمات و بازارهاي مربوط به آنها؛ ايجاد روش‌هاي جديد توليد، عرضه و توزيع، ارائه‌ي تغييراتي در مديريت، سازمان‌هاي كاري، موقعيت‌هاي كاري و مهارت‌هاي نيروي كار” (202:Toole and Czarnitzki,2007).   چانگ و همكاران  (2009) تعريف عملي براي تجاري‌سازي پژوهش‌هاي دانشگاهي ارائه مي‌دهند: “اعضاي هيأت علمي كه بدنبال بهره‌برداري از نتايج پژوهش‌هاي خود از طريق دريافت حق اختراع، واگذاري امتياز و مشاركت در مالكيت شركت‌هاي انشعابي هستند”.   تعريف اسكاتيش اينترپرايز  (1996) از تجاري‌سازي چنين است: تجاري‌سازي فرآيند تبديل علم و تكنولوژي، تحقيق جديد يا يك اختراع به محصول يا فرآيندهاي صنعتي قابل عرضه در بازار است. اين كار مي‌تواند هم توسط شركت‌هاي موجود، يا از طريق ايجاد شركت‌هاي جديد صورت گيرد. تجاري‌سازي موفق منجر به نوآوري در محصول و نوآوري در فرآيند مي‌گردد.   انتقال يك ايده، روش، شئي، مهارت، دانش فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي اجرا شده در بخش دانشگاهي ( با همكاري شريكان يا بدون آن) به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه يا بهبود محصولات يا فرآيندها منجر شود. مفهوم فوق كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد.   تجاري‌سازي فرآيندي است كه طي آن ايده، نتيجه يا توليدات حاصل از بخش تحقيقاتي به محصولات، خدمات و فرآيندهاي قابل عرضه در بازار تبديل مي‌شود كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند. به عبارت ديگر تجاري‌سازي تحقيقات مجموعه تلاش‌هايي است كه به منظور فروش كارهاي تحقيقاتي با هدف كسب سود و ارتباط هر چه بيشتر آموزش و پژوهش با اهداف اقتصادي و اجتماعي مي‌توان اشاره كرد. با توجه به تعاريف فوق تجاري‌سازي را مي‌توان به بازار رسانيدن يك ايده و يا يك نوآوري دانست.   مسلماً ورود مؤسسات تحقيقاتي به عرصه تجارت و بازاريابي محصولات خود و توجه به نيازمندي‌هاي بازار و معيارهاي مشتريان، در بطن خود حاصل برخي فرصت‌ها و پيامدهاي مثبت است پيامدهايي كه در حداقل بهره‌وري كمك به خودگرداني مؤسسات و در آرماني‌ترين انتظار افزايش استانداردهاي زندگي (ايمني و امنيت)، كيفيت زندگي، توليد ثروت و رشد اقتصادي را در پي‌خواهد داشت ( توكلي، بزمي، فدوي اصغري، 1386: 156-150).   با اين حال همه محققان تجاري‌سازي را به عنوان يك پديده مثبت تلقي ننموده‌اند و گروهي از آنها نسبت به آن ابراز بدبيني كرده‌اند. براي مثال جاكوب  و همكاران (2003) فعاليت‌هاي تجاري دانشگاه را تهديدي براي اقتدار علم مي‌دانند و معتقدند كه تجاري‌سازي فرهنگ تحقيق را دستخوش تغيير مي‌نمايد. تجاري‌سازي نتايج تحقيق و تحقيقات مشترك دانشگاه و صنعت، استانداردهاي اخلاقي تحقيق را تضعيف نموده و اعتماد عمومي به نتايج آنرا كاهش مي‌دهد. بعلاوه اهداف تجاري، تضادهايي را در علائق محققين دانشگاهي و حاميان مالي فراهم مي‌نمايد. اين تضادها بالطبع بر نتايج تحقيق تأثيرگذار است. آنان دخالت در انتخاب نمونه‌گيري طرح تحقيق و روش تحليل و تفسير نتايج را، حاصل تجاري شدن تحقيق مي‌دانند. رازداري و اختفا از الزامات فراگرد توليدات صنعتي است در حاليكه پويايي علم، در گرو ارتباطات كامل و آزاد در ميان اجتماعات علمي است و رازداري و اختفاي يافته‌هاي علمي، عامل ركود علم بوده و در تقابل با ارزش «صداقت در علم» قرار مي‌گيرد. اما اتزكويتز و همكارانش (2000) معتقدند كه بتدريج بين دانشگاه و جامعه، رابطه‌اي دو طرفه مبتني بر دانش ايجاد شده است و دانشگاه‌ها توانسته‌اند نقشي فعال را در توسعه اقتصادي ايفا كنند. از نظر آنان اين نكته  قابل تأمل است كه همكاري دانشگاه و صنعت، حوزه نظريه‌پردازي در دانشگاه‌ها را غني‌تر مي‌سازد. شايد بدين خاطر كه نظريه‌پردازان و دانشگاهيان با مسائل صنعت آشنا شده و نظريه‌هاي كاربردي‌تري را ارائه مي‌دهند و چرخه نظريه و عمل بهتر شكل مي‌گيرد.   مطالب زيادي در خصوص پيشرفت‌هاي علم، دانش و فناوري مي‌خوانيم و مي‌شنويم. ليكن ممكن است خيلي از ما به تمايز بين علم ، دانش  و فناوري  توجه نكرده باشيم. با همين مبنا، بين توليد علم و پيشرفت‌هاي فناوري يك كشور فاصله وجود دارد. به محض توليد علم در يك كشور، آن كشور به خودكفايي در فناوري نايل نمي‌شود. بلكه توليدات علمي بايد مراحلي را طي كنند تا به فناوري قابل استفاده در جامعه تبديل شوند. اگر كشوري در مرحله توليد علم بماند و حلقه‌هاي بعدي تبديل علم به فناوري را طي نكند، به پيشرفت فني و فناوري نمي‌رسد. در اين حالت، توليدات علمي اين كشورها خوراك علمي كشورهاي پيشرفته‌تر مي‌شود كه حلقه‌هاي بعدي را شكل داده‌اند. حلقه‌هايي كه تجاري‌سازي توليدات علمي را انجام مي‌دهند و محصول را از آزمايشگاه به بازار عرضه مي‌كنند. با اين نگاه تجاري‌سازي علم از ارزش آن نمي‌كاهد، بلكه به آن ارزش و كاربرد مي‌دهد. با اعمال تجاري‌سازي، دانشمندان و صاحبان علم و دانش هم فرصت‌هاي بيشتري براي ادامه تحقيقات، توسعه و گسترش مرزهاي آن پيدا مي‌كنند. تجاري‌سازي دانش را مي‌توان هم از درون دانشگاه‌ها و هم از بيرون آن انجام داد. تجاري‌سازي توليدات علمي، موضوع مهمي است كه ما در ايران از آن غافليم. به همين علت است كه به رغم سهم نسبتاً خوب استادان دانشگاه‌هاي ايران در توليد مقالات بين‌المللي، كشور ما هنوز از نظر فناوري وابسته است.   از تعاريف فوق بر مي‌آيد كه تجاري‌سازي تحقيقات فرآيندي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فرآيندهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فرآيند مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي مي‌باشد (فكور، 53:1383). تجاري‌سازي دانش، يك منبع بالقوه درآمد را براي دانشگاه‌ها و ساير نهادهاي تحقيقاتي فراهم ساخته و وابستگي آنها به بودجه عمومي را كاهش مي‌دهد (Buenstorf,2009:281). مسلماً اين امر زماني ممكن مي‌گردد كه تجاري‌سازي دانش در دانشگاه‌ها به يك فعاليت داوطلبانه و نه اجباري تبديل شود (Rasmussen et al, 2006:524).   بنابراين مفهوم انتقال فناوري بين بخش دانشگاهي و صنعت چنين بيان مي‌گردد: انتقال يك ايده، روش، مهارت، دانش‌ فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي انجام شده در بخش دانشگاهي به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه و يا بهبود محصولات و فرآيندها منجر شود. اين مفهوم كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد (فكور، 26:1385). افزايش اعتبار دانشگاه‌ها از طريق انتقال فناوري به صنعت، نقش اساسي را در افزايش سرمايه انساني دانشگاه‌ها ايفا مي‌كند. اين امر به وسيله جذب باهوش‌ترين دانشجويان از برترين دانشكده‌ها امكان‌پذير مي‌گردد (Nicola et al,2004:3)._______________________  The Budget plan 2004, page133.  -Urabe.  Jolly.  Spilling.  Zhao.  Bright.  Saren.  Rothwell.  Utterback.  Landry et al.قسمتی از پیشینه تحقیق:   ” سیگل و همکارانش” (78 :Siegel et al, 2004) در تحقیقی دیگر با عنوان طراحی مدل برای انتقال مؤثر دانش از دانشگاه به صنعت با تکیه بر رویکرد استقرایی و کیفی به شناسایی موضوعات کلیدی سازمان در توسعه مؤثر انتقال دانش پرداختند. این تحقیق مبتنی بر 55 مصاحبه ساختار یافته است که از 98 شرکتی که با 5 دانشگاه در ارتباط بودند گرفته شد. در نهایت با تحلیل نتایج مصاحبه‌ها آنها به این نتیجه رسیدند که رعایت نکات زیر برای انتقال مؤثر دانش الزامی است.1- ایجاد سیستم پاداش برای انتقال فناوری.2- طراحی سیاست‌های منعطف دانشگاهی برای انتقال فناوری.3- اختصاص منابع اضافی به فرآیند انتقال فناوری از دانشگاه به صنعت.4- کاهش مرزهای فرهنگی و اطلاعاتی میان ذینفعان اصلی انتقال فناوری.فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) به شرح زیر میباشد:2-1- مقدمه           2-2-  مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي  2-3- تاريخچه تجاري‌سازي تحقيقات دانشگاهي         2-4- اهميت تجاري‌سازي نتايج تحقيق   2-5- روند تجاري‌سازي دانش     2-6- فرآيند تجاري‌سازي       2-7- انواع تجاري‌سازي        2-8- روش‌هاي تجاري‌سازي      2-9- مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي     2-10-  مراحل تجاري‌سازي يافته‌هاي پژوهشي          2-11-  موانع انتقال تجاري‌سازي          2-12-  ساختار نوآوري   2-13- كارآفريني       2-14- سابقه تحقيقات و مطالعات انجام گرفته        2-15- بررسي روند تجاري‌سازي در بخش دانشگاهي كشور ايران      منابعتوجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

برچسب ها:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) مفهوم تجاری سازی مراحل تجاری سازی ایده روش های تجاری سازی تجاری سازی ppt تجاری سازی دانش انواع تجاري‌سازي مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران

در قالب فایل word و قابل ویرایش با زبان فارسی

  • پاورپوینت نفوذ و رخنه از دیدگاه امام خامنه ای(مدظله العالی)

    پاورپوینت نفوذ و رخنه از دیدگاه امام خامنه ای(مدظله العالی) دانلود پاورپوینت نفوذ و رخنه از دیدگاه امام خامنه ای(مدظله العالی) دسته بندي : علوم سیاسی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت نفوذ و رخنه از دیدگاه امام…

  • جزوه تایپ شده حقوق مدنی 4

    جزوه تایپ شده حقوق مدنی 4 برچسب ها: دانلود جزوه حقوق مدنی 4دانلود جزوه مدنی 4دانلود جزوه مدنیدانلود جزوه حقوق مدنیدانلود جزوه حسین زادهجزوه حسین زادهمجید حسین زادهدانلود جزوات رشته حقوقدانلود جزوان دکتر حسین زادهدانلود جزوه مدنی 4جزوه مدنی 4…

  • پاورپوینت استارت

    پاورپوینت استارت برچسب ها: صدای تق تق استارتدنده استارتتست ارمیچر استارتبندیکس استارتعلائم خرابی استارت پرایدقیمت اتوماتیک استارت پرایدبرق پشت آمپر میاد ولی استارت نمیخورهمشخصات استارت پراید رفتن به سایت اصلی پاورپوینت استارت دسته بندي : مهندسی مکانیک جزئیات و دریافت…

  • دانلود طرح توجیهی راه اندازی کارگاه خیاطی تولید مانتو

    آموزش تولید مانتو,پروژه کارآفرینی کارگاه تولید مانتو,دانلود پروژه کارآفرینی مانتو,دانلود رایگان طرح توجیهی تولیدی مانتو,طرح توجیهی احداث کارگاه تولید مانتو,طرح توجیهی برای تولیدی مانتو,طرح توجیهی تولید مانتو و شلوار,طرح توجیهی تولیدی مانتو دانلود فایل اصلی دانلود طرح توجیهی راه اندازی…

  • ارزیابی مقایسه ای ضریب پایداری جنبه های مختلف اقلام تعهدی باضریب پایداری جریان نقدی

    ارزیابی مقایسه ای ضریب پایداری جنبه های مختلف اقلام تعهدی باضریب پایداری جریان نقدی برچسب ها: مقاله حسابداری پايداري اقلام تعهدیپایداری جریان های نقدیتحقیق واکنش سرمایه گذارانپروژه حسابداری جریان وجوه نقدارزیابی مقایسه ای ضریب پایداری جنبه های مختلف اقلام تعهدی…

  • پیشینه و مبانی نظری کیفیت زندگی و کیفیت محیط

    پیشینه و مبانی نظری کیفیت زندگی و کیفیت محیط دانلود پیشینه و مبانی نظری کیفیت زندگی و کیفیت محیط دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق کیفیت زندگی وکیفیت محیط فصل…

  • کند ذهنى کودکان

    کندذهنی,کودکان دانلود فایل اصلی کند ذهنى کودکان از سایت دانلود فایل تحقیق کند ذهنى کودکان در حجم 17 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با قسمتی از متن زیر:علل مربوط به حين تولدلحظه تولد و کيفيت آن…

  • مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) سیستم های اطلاعاتی حسابداری

    مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) سیستم های اطلاعاتی حسابداری دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) سیستم های اطلاعاتی حسابداری دسته بندي : عقیدتی سیاسی جزئیات و دریافت گزارش فایل فصل دوم مبانی نظری تحقیق 2 -…

  • پاورپوینت خانه های هوشمند

    پاورپوینت خانه های هوشمند برچسب ها: دانلود پاورپوینت خانه های هوشمندبررسی خانه های هوشمندپاورپوینت عمرانیکنترل و مانیتورینگ منزلسیستم های هوشمند در ساختمانآسانسور هوشمندقفل هوشمندسـیـسـتـم BEMSو امکاناتسیستم BMSو امکاناتمدیریت هوشمند ساختمانپاورپوینت خانه های هوشمند رفتن به سایت اصلی پاورپوینت خانه های…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی

    پرسشنامه پیشرفت تحصیلی,پیشینه پژوهش,پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی,دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف گزارشگري مالي و تصميم گيري اقتصادي,مبانی پیشرفت تحصیلی,مبانی روانشناسی,مبانی نظری پیشرفت تحصیلی,مبانی نظری متغیر پیشرفت تحصیلی,مبانی و پیشینه نظری پیشرفت تحصیلی دانلود فایل اصلی دانلود مبانی نظری…

  • پیشینه ومبانی نظری افسردگی پس از زایمان

    پیشینه ومبانی نظری افسردگی پس از زایمان دانلود پیشینه ومبانی نظری افسردگی پس از زایمان دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل به نام خدا پایان نامه روانشناسی درباره افسردگی پس از زایمان انواع اختلالات…

  • تأثيرات محيطي بر رفتار مشتري

    تاثیرات محیطی,رفتار مشتری دانلود فایل اصلی تأثيرات محيطي بر رفتار مشتري از سایت دانلود فایل تحقیق تأثيرات محيطي بر رفتار مشتري در حجم 112 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با قسمتی از متن زیر:فهم فرهنگ متقابل…

  • پيشينه پژوهش پايان نامه هوش معنوی

    پيشينه پژوهش پايان نامه هوش معنوی دانلود پيشينه پژوهش پايان نامه هوش معنوی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل هوش معنوی تعریف هوش از هوش تعریف واحدی به دست نیامده و صاحب نظران مختلف…

  • تحقیق آسیب شناسی مدرنیسم در هنر معاصر ایران (نقاشی)

    آسیب شناسی فرهنگی تجدد در هنرهای تجسمی معاصر ایران,آسیب شناسی مدرنیسم در هنر معاصر ایران (نقاشی),دانلود تحقیق آسیب شناسی مدرنیسم در هنر معاصر ایران (نقاشی),هنر نوگرا و معاصر ایران دانلود فایل اصلی تحقیق آسیب شناسی مدرنیسم در هنر معاصر ایران…

  • پاورپوینت مدیریت تعارض و بحران

    پاورپوینت مدیریت تعارض و بحران برچسب ها: وظایف مدیریتانواع مدیریتتاریخچه مدیریتاصول مدیریت چیستوظایف پنجگانه مدیریتمدیریت چیست مقالهسطوح مدیریتتعریف مدیریت از دیدگاه دانشمندان رفتن به سایت اصلی پاورپوینت مدیریت تعارض و بحران دسته بندي : مدیریت جزئیات و دریافت گزارش فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتیاد و سوء مصرف مواد (فصل 2 پایان نامه)

    اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر,پيشگيری و درمان سوء مصرف مواد,چارچوب نظري سوء مصرف مو,دانلود مباني نظري سوء مصرف مواد,فصل دوم پايان نامه ارشد اختلال سوء مصرف مواد,مباني نظري تعریف سوء مصرف مواد مخدر,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)…

  • پاورپوینت حفاظت نظاميان در شرايط جغرافيايي مختلف در مقابل نیش حشرات

    پاورپوینت حفاظت نظاميان در شرايط جغرافيايي مختلف در مقابل نیش حشرات برچسب ها: حفاظت نظاميان در شرايط جغرافيايي مختلف در مقابل نیش حشراتوفور بندپایانراﻫﻨﻤﺎي ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ اﻗﺪاﻣﺎت ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎﻧﯽ ﮔﺰش ﻣﺎرﮔﺰﯾﺪحقیق در مورد استراتژي جهاني حفاظتنیش حشرات رفتن به سایت اصلی…

  • جزوه خلاصه نکات مبحث 10 مقررات ملی ساختمان

    جزوه خلاصه نکات مبحث 10 مقررات ملی ساختمان برچسب ها: مبحث 10سازه های فولادیآزمون نظام مهندسیآزمون کارشناسی رسمیازمون نظارتازمون اجراازمون محاسبات رفتن به سایت اصلی جزوه خلاصه نکات مبحث 10 مقررات ملی ساختمان دسته بندي : عمران جزئیات و دریافت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های شناختی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های شناختی دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های شناختی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل سبک های شناختی تعریف یادگیری یادگیری تغییر نسبتا دایمی در رفتار…

  • پاورپوینت پشت گرد(کیفوز پشتی)

    پاورپوینت پشت گرد(کیفوز پشتی) برچسب ها: پاورپوینت پشت گرد(کیفوز پشتی)انواع کیفوزعلل کیفوز بر گشت ناپذیر یا ثابتعوارض ناشی ازکیفوز رفتن به سایت اصلی پاورپوینت پشت گرد(کیفوز پشتی) دسته بندي : پزشکی جزئیات و دریافت گزارش فایل مشخصات فایلعنوان: پاورپوینت پشت…

  • مبانی نظری تعاریف،دیدگاه ونظریات پرخاشگری

    مبانی نظری تعاریف،دیدگاه ونظریات پرخاشگری دانلود مبانی نظری تعاریف،دیدگاه ونظریات پرخاشگری دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات : مبانی نظری تعاریف،دیدگاه ونظریات پرخاشگری در 33 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.   بخشی…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع فرآورده های گیاهی ضد درد و ضد التهاب

    دانلود پاورپوینت با موضوع فرآورده های گیاهی ضد درد و ضد التهاب برچسب ها: تولید داروی مسکن و ضد التهاب گیاهی در ایرانﺗﺎﺛﯿﺮ ﻓﺮآورده ﻣﻮﺿﻌﯽ ﺗﻬﯿﻪ ﺷﺪه از اﺳﺎﻧﺲ ﮔﯿﺎﻫﺎن رزﻣﺎريگیاهان دارویی مورد استفاده در درمان بیماری‌های روماتولوژیکمقایسه اثربخشی داروی…

  • پیشینه ومبانی نظری ساختارحافظه

    پیشینه ومبانی نظری ساختارحافظه دانلود پیشینه ومبانی نظری ساختارحافظه دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل فهرست مطالب : ساختارحافظه خزانه حسي حافظه نهاني ديداري حافظه کوتاه مدت : حافظه بلند مدت1  حافظه رويدادي1…

  • ترجمه مقاله مکانیک، مدل سازی و جبران خطاهای حجمی برای ابزار و ماشین الات پنج محور

    ترجمه مقاله مکانیک، مدل سازی و جبران خطاهای حجمی برای ابزار و ماشین الات پنج محور برچسب ها: ماشین آلات پنج محور خطا های حجمی اندازه گیری خطا جبران خطا تئوری پیچمقاله ISI 2016 رفتن به سایت اصلی ترجمه مقاله…

  • آموزش جوش آلومنیوم با برق

    آلومنیوم,آموزش,برق,جوش دانلود فایل اصلی آموزش جوش آلومنیوم با برق از سایت دانلود فایل آموزش جوش آلومنیوم با برق برچسب ها: آموزش جوش آلومنیوم برق

  • ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم)

    ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم),پيشينه پژوهش توانمندی صادراتی,پيشينه تحقيق مدل های مرتبط با صادرات,پيشينه نظري,چارچوب نظري موانع و مشکلات صادرات,دانلود مباني نظري استراتژی توسعه صادرات,مباني نظري گرایش به صادرات دانلود فایل اصلی ادبیات نظری…

  • پاورپوینت معماری داخلی

    پاورپوینت معماری داخلی برچسب ها: رشته معماری داخلی هنرستانتفاوت مهندسی معماری با معماری داخلیرشته معماری داخلی کارشناسی ارشدمعماری داخلی مدرندروس معماری داخلی کاردانیدیپلم معماری داخلیمعماری داخلی ایرانیرتبه لازم برای معماری داخلی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت معماری داخلی دسته بندي…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق سبک رهبری ورضایت شغلی

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق سبک رهبری ورضایت شغلی دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق سبک رهبری ورضایت شغلی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق سبک رهبری ورضایت شغلی فصل دوم :…

  • بررسی تحلیلی ویژگیهای زیستی، شناختی، روانی و اجتماعی والدین خویشاوندوغیرخویشاوند با فرزند استثنایی

    اجتماعی,روانی,زیستی,شناختی دانلود فایل اصلی بررسی تحلیلی ویژگیهای زیستی، شناختی، روانی و اجتماعی والدین خویشاوندوغیرخویشاوند با فرزند استثنایی از سایت دانلود فایل تحقیق بررسی تحلیلی ویژگیهای زیستی، شناختی، روانی و اجتماعی  والدین خویشاوندوغیرخویشاوند با فرزند استثنایی در حجم 115 صفحه و…

  • ادبیات نظری تحقیق خلاقیت، افراد و مدیران خلاق، نوآوری، نوآوری سازمانی، بهره وری سازمان

    ادبیات نظری تحقیق خلاقیت، افراد و مدیران خلاق، نوآوری، نوآوری سازمانی، بهره وری سازمان دانلود ادبیات نظری تحقیق خلاقیت، افراد و مدیران خلاق، نوآوری، نوآوری سازمانی، بهره وری سازمان دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق افت تحصیلی وبازیهای رایانه ای

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق افت تحصیلی وبازیهای رایانه ای دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق افت تحصیلی وبازیهای رایانه ای دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق افت تحصیلی وبازیهای…

  • پیشینه و مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر TQM

    پیشینه و مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر TQM دانلود پیشینه و مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر TQM دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مدیریت کیفیت فراگیر مدیریت کیفیت فراگیر به طور وسیعی به عنوان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای غیرمنطقی و تحلیل رفتار متقابل (فصل دوم )

    ادبیات نظری باورهای غیرمنطقی و تحلیل رفتار متقابل,پیشینه تحقیق باورهای غیرمنطقی و تحلیل رفتار متقابل,چارچوب نظری تحلیل رفتار متقابل و باورها,فصل دوم پایان نامه باورهای غیرمنطقی و تحلیل رفتار متقابل,مبانی نظری باورهای غیرمنطقی و تحلیل رفتار متقابل دانلود فایل اصلی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انسان و موسيقي و موسیقی درمانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق انسان و موسيقي و موسیقی درمانی دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انسان و موسيقي و موسیقی درمانی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق انسان…

  • پاورپوینت ماریو بوتا و آثارش

    پاورپوینت ماریو بوتا و آثارش دانلود پاورپوینت ماریو بوتا و آثارش دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت ماریو بوتا و آثارش،در حجم 61 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه. بخشی از متن: زندگی…