مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم)

انواع تجاري‌سازي,تجاری سازی ppt,تجاری سازی دانش,روش های تجاری سازی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تصمیم‏ گیری(فصل دوم),مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي,مراحل تجاری سازی ایده,مفهوم تجاری سازی
دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) از سایت

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) در 92 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي   تجاري‌سازي در فرهنگ لغات هريتج به معني به كارگيري روش‌هاي كسب و كار به منظور سود و انجام بهره‌گيري آمده است. تعاريف متعددي از قبيل: معرفي يك محصول يا خدمت در بازار براي سود، فرآيند تبديل چيزي به فعاليت تجاري، تعاريف تقريباً مترادفي هستند كه در ساير فرهنگ لغات‌ها براي تجاري‌سازي مي‌توان يافت.   در ادبيات نو‌آوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ساده‌ترين تعريف تجاري‌سازي را عرضه يك محصول جديد در بازار مي‌داند.   دولت كانادا در سند برنامه بودجه‌اي  سال 2004، تجاري‌سازي را اين گونه تعريف كرده است: فرآيندي كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند.   تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فراگردهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فراگرد مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي است ( فكور، 1383: 120). تجاري‌سازي “انتقال يك ايده، رويه يا انديشه ناشي از تحقيق به محيطي كه در آن به يك محصول، خدمت يا فراگرد تبديل شود” مي‌باشد (Rand,2003:26).   كارسون تجاري‌سازي را انتقال رسمي اكتشافات و نوآوري‌هاي ناشي از تحقيقات علمي انجام شده در دانشگاه‌ها و مؤسسات غیر انتفاعي به بخش تجاري براي منفعت عمومي مي‌داند (Karlsson,2004:15).   اراب  (1988) تجاري‌سازي را بدين صورت تعريف كرده است: “تجاري‌سازي شامل توليد ايده‌اي جديد و پياده‌سازي آن روي يك محصول، فراگرد يا خدمت جديد است كه منجربه رشد پوياي اقتصاد ملي و افزايش اشتغال و افزايش سود خالص براي بنگاه كسب و كار نوآور مي‌شود”(Urabe,1988:380).   جولي  (1997) تجاري‌سازي را فراگردي تعريف مي‌كند كه از بينش فناوري بازار آغاز شده و به كاركردهاي پايدار محصول متناسب با بازار ختم مي‌شود (Spilling,2004:230).   اسپلينگ  با مروري بر تعاريف مختلف از جمله تعريف جولي (1997) در مورد تجاري‌سازي تعريف جامعي ارائه مي‌نمايد؛ وي تجاري‌سازي را به عنوان فراگرد انتقال و تبديل دانش نظري موجود در نهادهاي دانشگاهي به برخي انواع فعاليت‌هاي اقتصادي تعريف كرد (Spilling,2004,3).   بندريان (2007) تجاري‌سازي را به عنوان تبديل يا انتقال ” فناوري” به يك موقعيت سودآور تعريف مي‌كند. كه مقصود از فناوري، فنون، تكنيك‌ها، فراگردهاي دريافت حق اختراع يا ساير مالكيت‌هاي خصوصي، مواد، تجهيزات، سيستم‌ها و نظاير آنهاست (Bandarian,2007:33).   فانگ‌ زوا  (2004) با بررسي تحقيقات برايت  (1969)، سارن  (1984)، روث‌ول  (1992) به اين نتيجه رسيد كه، تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه در آن، توسعه ايده‌هاي جديد يا داده‌هاي تحقيقاتي و تبديل آنها به محصولات تجاري يا خدمات و در نهايت ارائه به بازار ديده شود.   روبرت با اشاره به تعريف اتربك  (1971) كه نقطه آغاز تجاري‌سازي را با اختراع و ابتكار همراه مي‌داند، تشريح مي‌نمايد كه برخي از محققين بهره‌برداري از اختراع را نيز در تجاري‌سازي تحقيقات دخيل نموده و مطرح مي‌نمايند كه بدون تجاري‌سازي موفق، اختراع تبديل به نوآوري نمي‌شود و در نتيجه به بازار معرفي نخواهد شد (Roberts,2007:115,Murray2004:220,Gans,2006:111 ).   لندري و همكارانش  (2007) فعاليت‌هاي انتقال دانش را در موارد زير دسته‌بندي كرده‌اند:الف) انتقال نتايج پژوهش؛ ب) ارائه نتايج پژوهش‌ها؛ ج) نشست با گروه‌هاي كاري همراه با كاربران؛  د) ارائه خدمات مشاوره؛ هـ) مشاركت در توسعه محصول و خدمات؛ و) مشاركت در فعاليت‌هاي كسب و كار؛ ز) تجاري‌سازي نتايج پژوهش‌ها.   اغلب تعاريف در زمينه تجاري‌سازي دانش توليد شده در دانشگاه‌ها، تأكيدي ويژه بر كارآفريني دانشگاهي داشته و برخي پژوهشگران (Toole and Czarnitzki,2007:225) آنها را مترادف با يكديگر مي‌دانند.   در ادبيات نوآوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ريمر، آيسرمن و ديگران (2005) تجاري‌سازي را “فرآيند تبديل فناوري به محصولات موفق اقتصادي” تعريف مي‌كنند (Buenstorf,2009:189).   نظامنامه اوسلو و كميسيون اروپايي(1995) تعريف مفصل‌تري از تجاري‌سازي نوآوري ارائه مي‌كند:   “تجاري‌سازي نوآوري، عبارت است از نوسازي و توسعه بازارهاي از محصولات و خدمات و بازارهاي مربوط به آنها؛ ايجاد روش‌هاي جديد توليد، عرضه و توزيع، ارائه‌ي تغييراتي در مديريت، سازمان‌هاي كاري، موقعيت‌هاي كاري و مهارت‌هاي نيروي كار” (202:Toole and Czarnitzki,2007).   چانگ و همكاران  (2009) تعريف عملي براي تجاري‌سازي پژوهش‌هاي دانشگاهي ارائه مي‌دهند: “اعضاي هيأت علمي كه بدنبال بهره‌برداري از نتايج پژوهش‌هاي خود از طريق دريافت حق اختراع، واگذاري امتياز و مشاركت در مالكيت شركت‌هاي انشعابي هستند”.   تعريف اسكاتيش اينترپرايز  (1996) از تجاري‌سازي چنين است: تجاري‌سازي فرآيند تبديل علم و تكنولوژي، تحقيق جديد يا يك اختراع به محصول يا فرآيندهاي صنعتي قابل عرضه در بازار است. اين كار مي‌تواند هم توسط شركت‌هاي موجود، يا از طريق ايجاد شركت‌هاي جديد صورت گيرد. تجاري‌سازي موفق منجر به نوآوري در محصول و نوآوري در فرآيند مي‌گردد.   انتقال يك ايده، روش، شئي، مهارت، دانش فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي اجرا شده در بخش دانشگاهي ( با همكاري شريكان يا بدون آن) به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه يا بهبود محصولات يا فرآيندها منجر شود. مفهوم فوق كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد.   تجاري‌سازي فرآيندي است كه طي آن ايده، نتيجه يا توليدات حاصل از بخش تحقيقاتي به محصولات، خدمات و فرآيندهاي قابل عرضه در بازار تبديل مي‌شود كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند. به عبارت ديگر تجاري‌سازي تحقيقات مجموعه تلاش‌هايي است كه به منظور فروش كارهاي تحقيقاتي با هدف كسب سود و ارتباط هر چه بيشتر آموزش و پژوهش با اهداف اقتصادي و اجتماعي مي‌توان اشاره كرد. با توجه به تعاريف فوق تجاري‌سازي را مي‌توان به بازار رسانيدن يك ايده و يا يك نوآوري دانست.   مسلماً ورود مؤسسات تحقيقاتي به عرصه تجارت و بازاريابي محصولات خود و توجه به نيازمندي‌هاي بازار و معيارهاي مشتريان، در بطن خود حاصل برخي فرصت‌ها و پيامدهاي مثبت است پيامدهايي كه در حداقل بهره‌وري كمك به خودگرداني مؤسسات و در آرماني‌ترين انتظار افزايش استانداردهاي زندگي (ايمني و امنيت)، كيفيت زندگي، توليد ثروت و رشد اقتصادي را در پي‌خواهد داشت ( توكلي، بزمي، فدوي اصغري، 1386: 156-150).   با اين حال همه محققان تجاري‌سازي را به عنوان يك پديده مثبت تلقي ننموده‌اند و گروهي از آنها نسبت به آن ابراز بدبيني كرده‌اند. براي مثال جاكوب  و همكاران (2003) فعاليت‌هاي تجاري دانشگاه را تهديدي براي اقتدار علم مي‌دانند و معتقدند كه تجاري‌سازي فرهنگ تحقيق را دستخوش تغيير مي‌نمايد. تجاري‌سازي نتايج تحقيق و تحقيقات مشترك دانشگاه و صنعت، استانداردهاي اخلاقي تحقيق را تضعيف نموده و اعتماد عمومي به نتايج آنرا كاهش مي‌دهد. بعلاوه اهداف تجاري، تضادهايي را در علائق محققين دانشگاهي و حاميان مالي فراهم مي‌نمايد. اين تضادها بالطبع بر نتايج تحقيق تأثيرگذار است. آنان دخالت در انتخاب نمونه‌گيري طرح تحقيق و روش تحليل و تفسير نتايج را، حاصل تجاري شدن تحقيق مي‌دانند. رازداري و اختفا از الزامات فراگرد توليدات صنعتي است در حاليكه پويايي علم، در گرو ارتباطات كامل و آزاد در ميان اجتماعات علمي است و رازداري و اختفاي يافته‌هاي علمي، عامل ركود علم بوده و در تقابل با ارزش «صداقت در علم» قرار مي‌گيرد. اما اتزكويتز و همكارانش (2000) معتقدند كه بتدريج بين دانشگاه و جامعه، رابطه‌اي دو طرفه مبتني بر دانش ايجاد شده است و دانشگاه‌ها توانسته‌اند نقشي فعال را در توسعه اقتصادي ايفا كنند. از نظر آنان اين نكته  قابل تأمل است كه همكاري دانشگاه و صنعت، حوزه نظريه‌پردازي در دانشگاه‌ها را غني‌تر مي‌سازد. شايد بدين خاطر كه نظريه‌پردازان و دانشگاهيان با مسائل صنعت آشنا شده و نظريه‌هاي كاربردي‌تري را ارائه مي‌دهند و چرخه نظريه و عمل بهتر شكل مي‌گيرد.   مطالب زيادي در خصوص پيشرفت‌هاي علم، دانش و فناوري مي‌خوانيم و مي‌شنويم. ليكن ممكن است خيلي از ما به تمايز بين علم ، دانش  و فناوري  توجه نكرده باشيم. با همين مبنا، بين توليد علم و پيشرفت‌هاي فناوري يك كشور فاصله وجود دارد. به محض توليد علم در يك كشور، آن كشور به خودكفايي در فناوري نايل نمي‌شود. بلكه توليدات علمي بايد مراحلي را طي كنند تا به فناوري قابل استفاده در جامعه تبديل شوند. اگر كشوري در مرحله توليد علم بماند و حلقه‌هاي بعدي تبديل علم به فناوري را طي نكند، به پيشرفت فني و فناوري نمي‌رسد. در اين حالت، توليدات علمي اين كشورها خوراك علمي كشورهاي پيشرفته‌تر مي‌شود كه حلقه‌هاي بعدي را شكل داده‌اند. حلقه‌هايي كه تجاري‌سازي توليدات علمي را انجام مي‌دهند و محصول را از آزمايشگاه به بازار عرضه مي‌كنند. با اين نگاه تجاري‌سازي علم از ارزش آن نمي‌كاهد، بلكه به آن ارزش و كاربرد مي‌دهد. با اعمال تجاري‌سازي، دانشمندان و صاحبان علم و دانش هم فرصت‌هاي بيشتري براي ادامه تحقيقات، توسعه و گسترش مرزهاي آن پيدا مي‌كنند. تجاري‌سازي دانش را مي‌توان هم از درون دانشگاه‌ها و هم از بيرون آن انجام داد. تجاري‌سازي توليدات علمي، موضوع مهمي است كه ما در ايران از آن غافليم. به همين علت است كه به رغم سهم نسبتاً خوب استادان دانشگاه‌هاي ايران در توليد مقالات بين‌المللي، كشور ما هنوز از نظر فناوري وابسته است.   از تعاريف فوق بر مي‌آيد كه تجاري‌سازي تحقيقات فرآيندي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فرآيندهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فرآيند مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي مي‌باشد (فكور، 53:1383). تجاري‌سازي دانش، يك منبع بالقوه درآمد را براي دانشگاه‌ها و ساير نهادهاي تحقيقاتي فراهم ساخته و وابستگي آنها به بودجه عمومي را كاهش مي‌دهد (Buenstorf,2009:281). مسلماً اين امر زماني ممكن مي‌گردد كه تجاري‌سازي دانش در دانشگاه‌ها به يك فعاليت داوطلبانه و نه اجباري تبديل شود (Rasmussen et al, 2006:524).   بنابراين مفهوم انتقال فناوري بين بخش دانشگاهي و صنعت چنين بيان مي‌گردد: انتقال يك ايده، روش، مهارت، دانش‌ فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي انجام شده در بخش دانشگاهي به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه و يا بهبود محصولات و فرآيندها منجر شود. اين مفهوم كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد (فكور، 26:1385). افزايش اعتبار دانشگاه‌ها از طريق انتقال فناوري به صنعت، نقش اساسي را در افزايش سرمايه انساني دانشگاه‌ها ايفا مي‌كند. اين امر به وسيله جذب باهوش‌ترين دانشجويان از برترين دانشكده‌ها امكان‌پذير مي‌گردد (Nicola et al,2004:3)._______________________  The Budget plan 2004, page133.  -Urabe.  Jolly.  Spilling.  Zhao.  Bright.  Saren.  Rothwell.  Utterback.  Landry et al.قسمتی از پیشینه تحقیق:   ” سیگل و همکارانش” (78 :Siegel et al, 2004) در تحقیقی دیگر با عنوان طراحی مدل برای انتقال مؤثر دانش از دانشگاه به صنعت با تکیه بر رویکرد استقرایی و کیفی به شناسایی موضوعات کلیدی سازمان در توسعه مؤثر انتقال دانش پرداختند. این تحقیق مبتنی بر 55 مصاحبه ساختار یافته است که از 98 شرکتی که با 5 دانشگاه در ارتباط بودند گرفته شد. در نهایت با تحلیل نتایج مصاحبه‌ها آنها به این نتیجه رسیدند که رعایت نکات زیر برای انتقال مؤثر دانش الزامی است.1- ایجاد سیستم پاداش برای انتقال فناوری.2- طراحی سیاست‌های منعطف دانشگاهی برای انتقال فناوری.3- اختصاص منابع اضافی به فرآیند انتقال فناوری از دانشگاه به صنعت.4- کاهش مرزهای فرهنگی و اطلاعاتی میان ذینفعان اصلی انتقال فناوری.فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) به شرح زیر میباشد:2-1- مقدمه           2-2-  مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي  2-3- تاريخچه تجاري‌سازي تحقيقات دانشگاهي         2-4- اهميت تجاري‌سازي نتايج تحقيق   2-5- روند تجاري‌سازي دانش     2-6- فرآيند تجاري‌سازي       2-7- انواع تجاري‌سازي        2-8- روش‌هاي تجاري‌سازي      2-9- مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي     2-10-  مراحل تجاري‌سازي يافته‌هاي پژوهشي          2-11-  موانع انتقال تجاري‌سازي          2-12-  ساختار نوآوري   2-13- كارآفريني       2-14- سابقه تحقيقات و مطالعات انجام گرفته        2-15- بررسي روند تجاري‌سازي در بخش دانشگاهي كشور ايران      منابعتوجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

برچسب ها:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) مفهوم تجاری سازی مراحل تجاری سازی ایده روش های تجاری سازی تجاری سازی ppt تجاری سازی دانش انواع تجاري‌سازي مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران

در قالب فایل word و قابل ویرایش با زبان فارسی

  • فصل دوم پايان نامه ارشد مشکلات رفتاری

    فصل دوم پايان نامه ارشد مشکلات رفتاری دانلود فصل دوم پايان نامه ارشد مشکلات رفتاری دسته بندي : علوم اجتماعی جزئیات و دریافت گزارش فایل مشکلات رفتاری شناخت مشکلات و ناهنجاری های رفتاری از رشته هایی ست که اهمیت آن…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق عملکرد مدیران سازمان

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق عملکرد مدیران سازمان دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق عملکرد مدیران سازمان دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق عملکرد مدیران سازمان فصل دوم 15 پيشينه و ادبيات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیتهای اجتماعی سازمانها و شرکتها (فصل 2)

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیتهای اجتماعی سازمانها و شرکتها (فصل 2) برچسب ها: مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت های اجتماعی سازمانها و شرکتها مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) مسلیت اجتماعیدانلود مبانی نظری مسئولیت اجتماعی شرکت ها…

  • دانلود آموزش تصویری ساخت انیمیشن با swish max

    اموزش ساخت انیمیشن برای تابلو روان led,دانلود آموزش کامل تصویری ساخت انیمیشن,دانلود اموزش swish max دانلود فایل اصلی دانلود آموزش تصویری ساخت انیمیشن با swish max از سایت دانلود فایل آموزش کامل تصویری ساخت انیمیشنبا swish maxکاملا تصویری و کاربردی…

  • پاورپوینت آینده پژوهی در مطالعات شهری و منطقه ای

    پاورپوینت آینده پژوهی در مطالعات شهری و منطقه ای دانلود پاورپوینت آینده پژوهی در مطالعات شهری و منطقه ای دسته بندي : شهرسازی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت آینده پژوهی در مطالعات شهری و منطقه ای،در حجم…

  • پاورپوینت مدلهای حمل و نقل برون شهری

    پاورپوینت مدلهای حمل و نقل برون شهری دانلود پاورپوینت مدلهای حمل و نقل برون شهری دسته بندي : شهرسازی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت مدلهای حمل و نقل برون شهری ،در حجم 26 اسلاید قابل ویرایش،همراه با…

  • مبانی نظری پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و خط مشی های تقسیم سود

    مبانی نظری پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و خط مشی های تقسیم سود دانلود مبانی نظری پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و خط مشی های تقسیم سود دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه…

  • دانلود طرح توجیهی تولید قالپاق و رینگ خودرو

    پروژه تولیدی قالپاق و رینگ خودرو,پروژه کارافرینی تولید رینگ خودرو,دانلود طرح توجیهی قالپاق خودرو,طرح توجیهی تولید قالپاق و رینگ خودرو,طرح توجیهی رشته مکانیک,طرح تولید قالپاق ماشین,طرح کارافرینی تولید رینگ و تایر خودرو,طرح کسب و کار تولید قالپا دانلود فایل اصلی…

  • تحقیق پیشگفتاری بر داده پردازي

    داده پردازی دانلود فایل اصلی تحقیق پیشگفتاری بر داده پردازي از سایت دانلود فایل تحقیق پیشگفتاری بر داده پردازي در حجم 53 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با قسمتی از متن زیر:تعريف پايگاه داده هاگفتيم كه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جايگاه ازدواج موقت در قوانين ايران ، شرایط شکلی و مهر آن

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق جايگاه ازدواج موقت در قوانين ايران ، شرایط شکلی و مهر آن دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق جايگاه ازدواج موقت در قوانين ايران ، شرایط شکلی و مهر آن دسته بندي : روانشناسی و…

  • ادبیات نظری و سوابق تحقیق هوش هیجانی تعاریف و ابعاد آن (فصل دوم)

    آزمون هوش هیجانی گلمان,پيشينه پژوهش هوش هیجانی pdf,پيشينه تحقيق هوش هیجانی در کودکان,چارچوب نظري تق,دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق هوش هیجانی تعاریف وابعاد آن (فصل دوم),فصل دوم پايان نامه ارشد مقاله هوش هیجانی,مباني نظري هوش هیجانی (EQ) چیست؟ دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش محیط های یادگیری مشارکتی(فصل دوم)

    ادبيات نظري یادگیری مشارکتی,پيشينه پژوهش محیط ها,پيشينه نظري یادگیری مشارکتی,چارچوب نظري یادگیری مشارکتی,دانلود مباني نظري محیط های یادگیری,فصل دوم محیط های یادگیری مشارکتی,مباني نظري و پيشينه پژوهش محیط های یادگیری,مباني نظري یادگیری مشارکتی دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری وابستگی به اعتیاد

    اختلالات روانی مواد مخدر,اختلالات مصرف مواد,انواع وابستگی به مواد,پیشینه پژوهش سوء مصرف و وابستگی به مواد,فصل دوم اعتیاد,مبانی نظری اعتیاد,مبانی نظری سوء مصرف و وابستگی به مواد,نگین فایل,وابستگی به مواد دانلود فایل اصلی دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری وابستگی…

  • پیشینه ومبانی نظری خودتنظیمی

    پیشینه ومبانی نظری خودتنظیمی دانلود پیشینه ومبانی نظری خودتنظیمی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل فهرست مطالب : خودتنظیمی : 3 - 3 - 1 ) خود تنظیمی رفتار : ویژگی یادگیرندگان خودنظم جو…

  • پاورپوینت جنگل زدايي مرگ سبز

    پاورپوینت جنگل زدايي مرگ سبز برچسب ها: مضرات جنگل زداییجنگل زدایی in englishمعایب جنگل زداییجنگل زاییتخریب جنگل هاتحقیق در مورد جنگلراه های مقابله با جنگل زداییاهمیت جنگل رفتن به سایت اصلی پاورپوینت جنگل زدايي مرگ سبز دسته بندي : جغرافیا…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق جو عاطفی خانواده (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری جو عاطفی خانواده,پیشینه پژوهش جو عاطفی خانواده,پیشینه تحقیق جو عاطفی خانواده,چارچوب جو عاطفی خانواده,فصل دوم پایان نامه جو عاطفی خانواده,مبانی نظری جو عاطفی خانواده دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه تحقیق جو عاطفی خانواده (فصل دوم پایان…

  • پاورپوینت اتحاديه پستي جهاني

    پاورپوینت اتحاديه پستي جهاني برچسب ها: پاورپوینت اتحاديه پستي جهانياعمال آزادي ترانزيت واحد پوليامنيت پستينرخ‌هاي پستيتمبرهاي پستي رفتن به سایت اصلی پاورپوینت اتحاديه پستي جهاني دسته بندي : مدیریت جزئیات و دریافت گزارش فایل مشخصات فایلعنوان: پاورپوینت اتحاديه پستي جهانيقالب…

  • پاورپوینت ریاضی اول دبستان مبحث :تم 20درس بیستم

    پاورپوینت ریاضی اول دبستان مبحث :تم 20درس بیستم برچسب ها: پاورپوینت ریاضی اول دبستان مبحث درس بیستم رفتن به سایت اصلی پاورپوینت ریاضی اول دبستان مبحث :تم 20درس بیستم دسته بندي : ریاضی جزئیات و دریافت گزارش فایل مشخصات فایلعنولن:…

  • چارچوب نظري عزت نفس فردی

    چارچوب نظري عزت نفس فردی دانلود چارچوب نظري عزت نفس فردی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل عزت نفس داشتن عزت نفس سالم یک نیاز اساسی انسان است . تقویت عزت نفس در زندگی…

  • مبانی وپیشینه نظری يادگيري

    مبانی وپیشینه نظری يادگيري دانلود مبانی وپیشینه نظری يادگيري دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل يادگيري : با وجود اينكه ممكن است برخي از رفتارهاي انسان ، واكنشي ناشي از محيط و يا رفتارهاي…

  • دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته حسابداری در اداره مالياتي استان زنجان

    دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته حسابداری در اداره مالياتي استان زنجان برچسب ها: گزارش کاراموزي اداره مالياتي استان زنجانکاراموزي اداره مالياتي استان زنجانکارورزي اداره مالياتي استان زنجاندانلود گزارش کارآموزي اداره مالياتي استان زنجاناداره مالياتي استان زنجاناداره مالياتي استان زنجان رفتن…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل فهرست مطالب : رفتار شهروندی سازمانی 2 - 3 - دیدگاههای نظری رفتار…

  • نظریه روان درمانی گشتالت (پرز)

    نظریه روان درمانی گشتالت (پرز) دانلود نظریه روان درمانی گشتالت (پرز) دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل این پاورپوینت حاوی 28 اسلاید پاور خلاصه کتاب نظریه های مشاوره و روان درمانی عبدالله شفیع آبادی فصل…

  • پاورپوینت نماتودها

    پاورپوینت نماتودها برچسب ها: نماتودهاpdfنماتودها pptکرمهای لولهای enopleaسستودهاترماتودهااسپیکول چیستسلوم در کرم لوله ایچرخه زندگی کرم لوله ای رفتن به سایت اصلی پاورپوینت نماتودها دسته بندي : زیست شناسی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات:دانلود پاورپوینت با موضوع نماتودها،در قالب ppt…

  • پاورپوینت پشت گرد(کیفوز پشتی)

    پاورپوینت پشت گرد(کیفوز پشتی) برچسب ها: پاورپوینت پشت گرد(کیفوز پشتی)انواع کیفوزعلل کیفوز بر گشت ناپذیر یا ثابتعوارض ناشی ازکیفوز رفتن به سایت اصلی پاورپوینت پشت گرد(کیفوز پشتی) دسته بندي : پزشکی جزئیات و دریافت گزارش فایل مشخصات فایلعنوان: پاورپوینت پشت…

  • پاورپوینت چگونه اندیشه استراتژیک می شود؟

    پاورپوینت چگونه اندیشه استراتژیک می شود؟ دانلود پاورپوینت چگونه اندیشه استراتژیک می شود؟ دسته بندي : مدیریت جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت «چگونه اندیشه استراتژیک می شود ؟»،در حجم 29 اسلاید قابل ویرایش. بخشی از متن: ضرورت…

  • بررسی میزان تاثیر عوامل کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان بر اساس مدل تلفیقی رضایتمندی سوئدی و سروکوال

    بررسی میزان تاثیر عوامل کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان بر اساس مدل تلفیقی رضایتمندی سوئدی و سروکوال برچسب ها: پایان نامه بررسی میزان تاثیر عوامل کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان بر اساس مدل تلفیقی رضایتمندی سوئدی و سروکوالپروژه بررسی میزان…

  • آسانسور و پله برقی

    آسانسور و پله برقی دانلود آسانسور و پله برقی دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل آسانسور و پله برقی فهرست تاریخچه آسانسورتعریف آسانسورانواع آسانسوراجزا آسانسورسیستم های فراخوانی آسانسورکابینطراحی و آماده سازی محل آسانسورنحوه جانمايي آسانسور بر اساس…

  • فایل پاورپوینت لوله کشی گاز در ساختمان ها

    فایل پاورپوینت لوله کشی گاز در ساختمان ها برچسب ها: دانلود پاورپوینت لوله کشی گاز در ساختمان هالوله کشی گاز در ساختمان هاپاورپوینت تاسیسات گاز ساختمانالزامات طراحی شبکه گازرگولاتورکنتورالزامات نصب کنتور دیافراگمیپاورپوینت لوله کشی گاز در ساختمان هاپاورپوینت ملاحظات طراحی…

  • ادبیات نظری تحقیق و سوابق پژوهشی فضای سبز ومحیط مصنوع(فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری تحقیق و سوابق پژوهشی فضای سبز ومحیط مصنوع(فصل دوم پایان نامه),ادبیات نظری فضای سبز ومحیط مصنوع(فصل دوم پایان نامه),دانلود ادبیات نظری تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و انواع استراتژی رقابتی (فصل دوم پایان نامه) دانلود فایل اصلی ادبیات…

  • فیلم آموزش کامل درس هفتم زبان انگلیسی هشتم (My hobbies: سرگرمی های من)

    آموزش زبان انگلیسی,درس هفتم زبان هشتم,زبان انگلیسی به زبان ساده,زبان انگلیسی پایه هشتم,زبان انگلیسی دوم راهنمایی دانلود فایل اصلی فیلم آموزش کامل درس هفتم زبان انگلیسی هشتم (My hobbies: سرگرمی های من) از سایت دانلود فایل کتاب زبان انگلیسی پایه…

  • پیشینه و مبانی نظری گزارش مالی، اطلاعات و اطلاعات مالي و به موقع بودن صورت های مالی

    پیشینه و مبانی نظری گزارش مالی، اطلاعات و اطلاعات مالي و به موقع بودن صورت های مالی دانلود پیشینه و مبانی نظری گزارش مالی، اطلاعات و اطلاعات مالي و به موقع بودن صورت های مالی دسته بندي : روانشناسی و…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق افشا و مفهوم آن در حسابداری ساختار مالکیت و سودآوری و تاثیر آن بر افشاء

    پيشينه پژوهش نظریه های سودآوری,چارچوب نظري دی,دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق افشا و مفهوم آن در حسابداری ساختار مالکیت و سودآوری و تاثیر آن بر افشاء,فصل دوم پايان نامه بررسی سودآوری و تاثیر آن بر افشاء,مباني نظري نظریه ها…

  • دانلود گزارش کاراموزي آماده بررسي رشته معماري،بررسي و كابرد چوب

    دانلود گزارش کاراموزي آماده بررسي رشته معماري،بررسي و كابرد چوب برچسب ها: گزارش کاراموزي كابرد چوب در معماري کاراموزي كابرد چوب در معماري کارورزي كابرد چوب در معماري دانلود گزارش کارآموزي كابرد چوب در معماري كابرد چوب در معماري كابرد…

  • پیشینه و مبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه

    پیشینه و مبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه دانلود پیشینه و مبانی نظری یادگیری الکترونیکی ترکیبی در روش تدریس فعال فناورانه دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل یادگیری الکترونیکی ترکیبی…