ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم),پيشينه پژوهش توانمندی صادراتی,پيشينه تحقيق مدل های مرتبط با صادرات,پيشينه نظري,چارچوب نظري موانع و مشکلات صادرات,دانلود مباني نظري استراتژی توسعه صادرات,مباني نظري گرایش به صادرات
دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم) از سایت

دانلود فایل

دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم) در 39 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:مفهوم و اهمیت صادراتصادرات به معنی فروش بین المللی کالا و خدمات به خارج از مرزهای کشور تولید کننده و ورود ارزهای خارجی به داخل یک جریان ورودی در اقتصاد کلان کشور محسوب می شود.در اقتصاد کلان و چرخه جریان نقدی کشور بعد از تولید به عنوان دومین عامل استراتژیک عرضه اقدام می نماید. در هر اقتصادی چه پیشرفته و چه در حال توسعه تولید و صادرات وابستگی متقابل با یکدیگر دارند و به صورت زنجیره ای به هم وابسته اند چرا که افزایش یکی موجب افزایش دیگری شده و بر عکس اهمیت روز افزون استقلال از درآمدهای نفتی به دلیل نوسانات و بی ثباتی قیمت و تقاضای جهانی نفت که درآمدهای دولت و اقتصاد کشور را به شدت تحت تاثیر عوامل برون زا قرار می دهد باعث شده است تا نقش صادرات غیر نفتی فراتر از ابزاری برای کسب درآمدهای ارزی مطرح شود، به نحوی که نظر بسیاری از صاحب نظران و پژوهشگران اقتصاد به سمت تحلیل وضعیت موجود صادرات غیر نفتی معطوف شده است.مشکلات ناشی از اقتصاد تک محصولی و اتکای بیش از حد به درآمدهای نفتی، اقتصاد کشور را به شدت تحت تاثیر عوامل خارجی از جمله نوسانات بهای جهانی نفت قرار داده است.کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی در بعضی مواقع به روشنی اثرات منفی اتکای بیش از حد اقتصاد کشور به درآمدهای نفت را نشان داده و در واقع هشدارهای صاحب نظران اقتصادی کشور را بر جسته ساخته است.بی تردید عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده دولت از محل صادرات نفت نه تنها بر اجرای طرح های مختلف و اقتصاد کشور تاثیر خواهد گذاشت، بلکه بر آینده اقتصاد و برنامه ها و طرح ها اثرات منفی مضاعفی خواهد داشت.ودر نتیجه موجب بروز مشکلات عدیده در بخش های مختلف اقتصاد کشور خواهد گردید از طرفی یکی از عوامل مهم دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی پایدار، رونق صادرات است که مهم ترین هدف سیاست گذاری در بخش تجارت خارجی را تشکیل می دهد(ایمانی،1389).2-3)انواع صادرات    صادرات قطعی: عبارتست از خارج کردن کالا از قلمرو گمرکی کشور بمنظور فروش، استفاده یا مصرف در خارج از قلمرو گمرکی کشور.صادرات قطعی با توجه به مقررات صادرات  و واردات از نظر عاملین آن می تواند از طریق بازارچه های مرزی و شرکت های تعاونی مرز نشینان و تجار انجام گیرد.واحدهای تولیدی نیز می توانند از طریق خرید متقابل و ورود موقت مواد اولیه نسبت به تهیه کالا و صادرات آن اقدام نماید.    صادرات موقت:عبارتست از خارج کردن کالا از قلمرو گمرکی بمنظور عرضه و نمایش در نمایشگاهها، تعمیر،  و فرآوری در خارج از قلمرو گمرکی کشور و سپس باز گرداندن آن به داخل قلمرو گمرکی.    صادرات قطعی در حجم تجاری:در قانون امور گمرکی وآئین نامه اجرایی آن در خصوص ملاک تجاری بودن کالا، مطلبی ارائه نشده است،لذا با توجه به آئین نامه اجرائی قانون مقررات صادرات و واردات ملاک تجاری بودن کالای صادراتی این است که صدور آن بمنظور فروش باشد، این منظور نیز توسط گمرک احراز می گردد.بنابراین تعریف، آنچه را که به تشخیص گمرک برای فروش به خارج از کشور، برده می شود، باید تشریفات صادرات قطعی تجاری روی آن انجام شود.    صادرات قطعی غیر تجاری:صادرات قطعی غیر تجاری از طریق پست و مسافر انجام می گیرد.    صادرات مجدد:کالای خارجی که با انجام تشریفات مربوط به ورود قطعی از گمرک ترخیص شده است، چنانچه به کشور ثالث صادر شود،این عمل را صدور مجدد می گویند.برای ترخیص این گروه از کالاها مانند همه کالاهای وارداتی به گمرک، حقوق گمرکی و سود بازرگانی پرداخت می شود، لکن در صورت صدور مجدد آنها، برای باز پس گرفتن حقوق گمرکی و سود بازرگانی پرداخت شده مقرراتی وجود ندارد.    ترانزیت خارجی:عبارت است عبور کالای خارجی از سرزمین کشور.کالای ایرانی که تشریفات صادرات قطعی آن انجام شده و از کشور خارج شده است چنانچه در ارسال به مقصد دیگری، لازم باشد که از سرزمین ایران عبور کند، روی آن تشریفات ترانزیت خارجی انجام می شود.ممکن است کالای خارجی که از کشور عبور می نماید توسط یک بازرگان ایرانی از یک کشور خریداری شده و به کشور ثالثی فروخته شده باشد،که در این صورت عمل بازرگان، «صدور خدمات بازرگانی» نام دارد و نه صدور کالا(محمدی و همکاران،1378).                                    تاریخچه توسعه صادرات و فلسفه آنتوسعه صادرات کالا در کشورهای در حال توسعه همیشه در تمام استراتژی های بلند مدت توسعه، یکی از اجزا اصلی بوده است.توسعه صادرات در دو زمینه صادرات کالاهای اولیه و صادرات کالاهای ثانویه(محصولات صنعتی)مطرح می باشد تاکید عمده کشورهای در حال توسعه در خصوص توسعه صادرات اولیه به قبل از دهه 1950 میلادی بر می گردد.کشورهای مستعمره آفریقایی و آسیایی که در آنها خار جی ها مالکیت منابع کانی و کشاورزی را بر عهده داشتند، از جمله نمونه های کلاسیک مناطقی هستند که دارای شکل اولیه سیاست نظریه خارج بوده اند.علاوه بر سراب رشد و توسعه(در نتیجه توسعه صادرات اولیه)می توان تامین نیازهای ارزی، بهره برداری مطلوب تر از امکانات داخلی و صدور مازاد تولید داخلی و نهایتا حل شدن در بازار جهانی و گرایش در جهت تخصص و تخصیص منابع بر اساس اصل مزیت نسبی که ابتدا توسط ریکاردو مطرح شد و سپس توسط عده ای ار اقتصاددانان، از جمله هابرلر   ،مارشال ، هکشروارهلین  و… توسعه یافت، که از جمله دلایل اساسی گرایش به توسعه صادرات اولیه بیان شده است.چرا که مواد معدنی می بایستی در جایی  تولید شود که یافت می شوند.تولیدات کشاورزی از قبیل چای و قهوه  و بطور کلی مواد اولیه صنایع مصرفی غذایی در جایی قابل تولید است که از شرایط اقلیمی و جغرافیایی متناسب بر خوردار باشد.اما از آن جایی که کشورهای در حال توسعه فاقد فن آوری و دانش لازم برای تبدیل تولیدات اولیه به ثانویه بوده ودر نتیجه برای تولید و استخراج تولیدات اولیه مذکور نیازمند واردات فن آوری و دانش لازم از کشورهای پیشرفته می باشند.لذا به این منظور تولید هر چه بیشتر کالاهای اولیه برای تامین نیازمندی های ارزی را می طلبد. علی هذا، با وجود تلاش های بیشتر این کشورها، اوضاع نسبی آنها بدتر و شکاف بین کشورهای پیشرفته و عقب مانده بیشتر شده . این مساله توجه بسیاری از صاحب نظران را بخود معطوف ساخته است (فتحی،1384).عدم موفقیت کشورهای در حال توسعه در خصوص اهداف توسعه صادرات محصولات اولیه از یک طرف، به ماهیت صادرات کالاهای اولیه، روابط تجاری موجود بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه و از طرفی به ساختار داخلی اقتصاد این کشورها مربوط است.کالاهای اولیه عمدتا دارای کشش درآمدی تقاضای پایین هستند.بنابر این میزان افزایش تقاضا در بازار مصرف کمتر از افزایش درآمد خواهد بود.از طرفی، ظهور مواد اولیه غیر طبیعی و مصنوعی با پیشرفت فن آوری در جهت صرفه جویی در مصرف مواد اولیه از سوی دیگر دائما بر رشد تقاضای کالاهای اولیه و معدنی تاثیر منفی زیادی داشته و دارد.همچنین سیاست های حمایتی کشورهای توسعه یافته از بخش اولیه اقتصادشان این جریان تاثیر گذاری را تشدید می نماید.این سه عامل همراه با عرضه بیشتر کالاهای اولیه توسط کشورهای در حال توسعه، با رشد نا کافی تقاضا برای این گونه کالاها، موجب افت رابطه مبادله و نقصان فرایند صادراتی این کشورها شده است.حاکمیت غالب شرکت های چند ملیتی بر بازار تولید و مصرف و ضعف کشورهای در حال توسعه در زمینه های صدور و بازاریابی از یک سو،سبب شده قیمت گذاری،میزان و نوع تولید در کنترل این شرکت ها بوده واز طرف دیگر،فواید صادراتی بگونه بسیار نا برابر بین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته توزیع گردد.مجموعه عوامل فوق سبب شده که کشورهای در حال توسعه برای دستیابی به میزان معینی از کالاهای صنعتی مورد نیاز خود از کشورهای توسعه یافته، کالاهای اولیه بیشتری صادر کنند. این مساله سبب تردید در دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی مورد نظر این کشورها از طریق توسعه صادرات کالاهای اولیه گردید و پاره ای از صاحب نظران مسائل توسعه را به اندیشه واداشت.عقیده غالب در آن دوران برای مقابله با کاهش بازارهای جهانی محصولات اولیه افزایش کسری در موازنه پرداخت ها، رشد و توسعه اقتصادی به دنبال تحقق و توسعه صنعتی در نتیجه بکارگیری استراتژی جایگزینی واردات بود که این خود نیازمند تلاش به منظور جانشین کردن کالاها، که غالبا کالاهای صنعتی قبلا وارد شده، منابع داخلی تولید و عرضه می باشد.به هر حال این استراتژی نیز مدینه فاضله مورد انتظار کشورهای در حال توسعه را محقق نساخت(فتحی،1385).ناکامی راهبران صنعتی شدن از طریق جایگزینی واردات زمانی قوت بیشتری گرفت که راهبرد جانشینی برای آن در صحنه ظاهر شد که تمام نشانه های موفقیت را نیز دارا بود.با وجود سابقه ذهنی نا مناسب و احساس عدم موفقیت در زمینه توسعه صادرات کالاهای اولیه، که از گذشته وجود داشت، این بار رویای توسعه صادرات حول صادرات کالاهای صنعتی یا ثانویه دور میزد.تحت این شرایط، کالاهایی قابلیت صدور خواهند داشت که ارز حاصل از صادرات آنها بیش از صرفه جویی ارزی ناشی از جایگزینی واردات باشد،و نیز عاری از مشکلات صادرات کالاهای اولیه (کشش قیمتی و درآمدی تقاضای نا چیز روابط،مبادله و …)می باشد (فتحی،1385).در اواخر 1950و اوایل 1960،سخنان بسیاری در خصوص مشکلات جهان سوم و تشدید شکاف بین این کشورها و کشورهای توسعه یافته بر زبان ها رانده می شد.در همین ایام اعلام “دهه توسعه” از جانب رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا، جان اف کندی، در سال 1961 برای ارتقا سطح زندگی ملل مختلف جهان از سوی اعضای سازمان ملل متحد مورد استقبال قرار گرفت که به تبع آن مجمع عمومی سازمان ملل در 19 ذسامبر 1961 طی قطعنامه ای به این پیشنهاد و تصمیم،جامعه عمل پوشاند.و برای دستیابی به اهداف آن از کشورهای عضو سازمان های تخصصی خواسته شد،ساستهایی را تعقیب کنند که کشورهای عقب مانده و نیز کشورهایی که به صادرات تعداد معدودی کالاهای اولیه متکی هستند، بتوانند میزان بیشتری از محصولات خود رت با قیمت ثابت و مناسب، در بازارهای وسیع تر بفروشند،و قادر گردند هزینه های توسعه اقتصادی خود را از طریق درآمدهای ارزی خویش و پس انداز داخلی تامین نماید تا در نتیجه سهم مناسبی ازدرآمد حاصل از استخراج و فروش منابع طبیعی کشورهای در حال توسعه که با استفاده از سرمایه های خارجی به دست می آید نصیب این کشورها گردد.در زمینه تجارت کالاهای ساخته شده و کالاهای اولیه با توجه به ضرورت افزایش درآمدهای ارزی کشورهای در حال توسعه می باید اقدامات موثری انجام شود؛ چرا که افزایش درآمد سرانه در کشورهای در حال توسعه به میزان 50 درصد نیازمند افزایش واردات است.یکی از دلایل این مطلب این است که هرگونه شتاب و تسریع در نرخ رشد،محتاج سرمایه گذاری های اضافی می باشد،که به واردات وابسته است و در نتیجه واردات در حد بالاتری از درآمد، افزایش پیدا خواهد کرد. از سوی دیگر برای حفظ تعادل تراز پرداخت ها و یا جلوگیری از کسری بیشتر آن، صادرات بیشتر کالاها را ضروری می نماید.در هر حال،تعیین دهه توسعه سبب انجام مطالعات، مذاکرات و اقدامات بسیار وسیعی در کلیه جنبه های مسائل اقتصادی کشورهای در حال توسعه(به ویژه در زمینه تجارت)از جانب محافل علمی،دولت ها،سازمان های منطقه ای،بین المللی و تخصصی گردید که در مرحله اول منجر به روشن شدن شمار زیادی از مسائل و مشکلات ودر مرحله بعد،موجب انجام اقداماتی هر چند محدود، در این خصوص شد.تصمیم تشکیل اولین کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد در سوم اوت 1962 یکی از اقدامات اساسی در این راستا بود که در 23 مارس 1962 در ژنو تشکیل شد (فتحی،1384،ص28) .توسعه بازرگانی بین المللی و اهمیت آن در توسعه اقتصادی، مسائل بازرگانی بین کشورهای با سطح متفاوت توسعه و نظام های اقتصادی و اجتماعی مختلف، مطالعه روندهای بلند مدت تجاری کشورهای تولید کننده محصولات اولیه، اتخاذ تدابیر و عملیات لازم به منظور حذف موانع تجاری و مبادرت به گسترش بازار برای صادرات مواد اولیه و تثبیت بازار محصولات اولیه به قیمت های عادلانه با در نظر گرفتن موافقت نامه های مربوط به مواد اساسی و اولیه، اتخاذ تدابیر مالی بین المللی به منظور جبران خسارت مالی، اتخاذ تدابیر لازم جهت تنوع بخشیدن و گسترش صادرات مواد مصنوعی و نیمه ساخته شده کشورهای در حال توسعه برای افزایش سهم آنها در بازرگانی جهانی، بهبود تجارت نا مرئی کشورهای در حال توسعه و کاهش پرداخت های مربوط به حمل و نقل و بیمه،تعیین اثرات گروه های اقتصادی منطقه ای و تامین اعتبارات مالی و هماهنگ ساختن سیاست های بازرگانی و مالی از جمله مسائل مورد بررسی کنفرانس مزبور بوده است. بنابراین با توجه به عدم موفقیت راهبرد جایگزینی واردات و دیگر مشکلات کشورهای در حال توسعه از یک سو و مساعد شدن جو بین المللی جهت مقابله با مسائل توسعه نیافتگی کشورهای در حال توسعه از سوی دیگر راهبرد توسعه صادرات به عنوان یک راهبرد توسعه صنعتی جهت دستیابی این کشورها به رشد و توسعه اقتصادی از سوی شماری از این ممالک انتخاب شد،تا در نتیجه آن درآمدهای ارزی لازم برای توسعه حاصل و توسعه صنعتی تحقق یابد،ولی از آن جایی که لازمه صنعتی شدن ایجاد و گسترش بخش صنعت و تولیدات صنعتی می باشد و این کشورها نیز در ابتدا برای ایجاد پایه های صنعتی لازم در جهت توسعه صادرات صنعتی با استفاده از امکانات مالی بین المللی ارزان آن زمان، توانسته اند به موفقیت های چشمگیری در زمینه صدور محصولات ثانویه و صنعتی دست یابند.چه بسا اگر منابع مالی بین المللی در دسترس این کشورها نبود اجبارا به مانند دهه های گذشته و بسیاری دیگر از کشورهای در حال توسعه، برای تامین نیازهای ارزی، ناگزیر به صادرات کالاهای اولیه خود بودند(فتحی،1384). وفور نیروی کار ارزان و منالع طبیعی فراوان، یکی دیگر از دلایل اساسی طرفداران تجارت آزاد و استقلال از مزیت های نسبی برای توسل به توسعه صادرات بوده و بر همین اساس، نظریه پردازان تجارت آزاد و حامیان راهبرد توسعه صادرات معتقدند که ایجاد صنایع کاربر یکی از زمینه هائی است که کشورهای در حال توسعه در آن از مزیت نسبی برخوردارند. در این صورت کشورهای در حال توسعه خواهند توانست از طریق توسعه صادرات کالاهای ثانویه بر مشکلات توسعه نیافتگی خود غلبه نمایند.قطب بندی های ایدئولوژی و سیاسی نیز در این ارتباط سهم بسزا داشته است.هیچ بعید نیست که سردمداران نظام سرمایه داری و مخالفان کمونیسم، برای اثبات برتری نظام خود، جار و جنجال هائی در صحنه بین المللی به راه نیندازندو یا ساخت های اقتصادی متناسب با نظام خود را در مقابل اقتصاد بسته، رقیب علم کنند.از آنجا که لازمه این کار توسل به تجارت آزاد و لا جرم حل شدن در بازار جهانی است که اساس نظام سرمایه داری و اقتصاد بازار می باشد(اگر چه خود کشورهای توسعه یافته دارای اقتصاد بازار، کمتر به این توصیه ها عمل کرده اند)طبیعی است که توجه به توسعه صادرات گریز ناپذیر است.چنان چه تعصب صنعتی شدن که در آن نه، تنها راه توسعه اقتصادی پنداشته می شد، به این مساله اضافه شود، راهبرد توسعه صادرات و کالاهای ثانویه، تنها مسیری که رسیدن به مدینه فاضله، برای طرفداران آن قابل تصور می باشد (فتحی،1385). در ادبیات اقتصادی، کشورهای تازه صنعتی شده را اغلب کره جنوبی، تایوان، هنگ کنگ، سنگاپور و برزیل و در مواردی مکزیک، می دانند.اگر چه عملکرد صنعتی این کشورها قابل توجه است ولی دو سوال اساسی در ارتباط با راهبرد توسعه صادرات مطرح است؛ اولا چه عامل یا عواملی سبب موفقیت این کشورها شده است؟ ثانیا آیا امکان ندارد تداوم موفقیت های آنها در زمینه توسعه صادرات در آینده امکان پذیر خواهد بود؟ وآیا بکارگیری این راهبرد برای دیگر کشورهای در حال توسعه، موفقیت آمیز می باشد یا خیر؟ اگر چه پرداختن به علل موفقیت این کشورها و اثبات تجویز آن برای دیگر کشورها خارج از بحث این قسمت از بررسی می باشد ولی تابیر هیوبرت اشمیتز  موفقیت راهبرد صنعتی شدن یا جهت گیری صادراتی در کشورهای تازه صنعتی شده برای حفظ تداوم موفقیت های خود در زمینه گسترش صادرات با گرفتاری های جدی روبرو هستند و برای کشورهایی که که خواهند همان راه آنها را بپیمایند این دشواری ها شدیدتر است.بنا بر این نمی توان آنرا برای تمام کشورهای در حال توسعه به طور موکد توصیه نمود.چرا که تحقق توسعه صادرات و به تبع آن توسعه صنعتی مربوط به فراهم آمدن مجموعه شرایطی است که ممکن است اغلب کشورها فاقد تمام و یا تعدادی از آنها باشند. عزم وتعهد دولت در فراهم نمودن زمینه های تشویقی و حمایتی از صنایع و صادرات کالاهای صنعتی، اجرای همه جانبه این راهبرد(در عرض برخورد اتفاقی و جزئی)که در برگیرنده سیست های سازگار در مورد بازار ارز و صادرات و واردات می باشد. ثبات سیاسی که اجرای این سیاست ها را به طور مستمر و در طول زمان نسبتا طولانی تعیین نماید. وجود نیروی انسانی ماهر لازم، نیروی کارآفرین، پایه صنعتی مناسب،زیر بناهای کافی،دستمزدهای قابل تامل، دسترسی به سرمایه،مقیاس مطلوب بازار و بر خورداری از توانایی جذب و توسعه فن آوری از جمله عوامل و شرایط مزبور می توان نام برد(وظیفه دوست،1388).قسمتهایی از پیشینه پژوهش:درموسگلو و همکاران (2012)  مقاله ای را تحت عنوان «تاثیر خدمات دولتی برای ارتقاء صادرات بر دستیابی شرکت های کوچک و متوسط به اهداف: مروری بر ابعاد عملکرد صادرات» انجام دادند. هدف از این مقاله بررسی تاثیر ابزار ها و خدمات دولتی برای ارتقاء صادرات بر عملکرد شرکتها است. اینگونه مشخص شد که شرکتها نوعا تنها بر یکی اهداف صادراتی اهداف مالی،  دست می یابند. شرکتها توجه کمی بر دیگر ابعاد داشتند، بنابراین این تحقیق به بررسی بعد عملکرد صادرات پرداختند این 4 بعد عبارتند از اهداف مالی، اهداف استرتژیک، ارتباط سهامداران، یادگیری سازمانی. از 143 شرکت در ترکیه نظر سنجی به عمل آمد یافته ها پیشنهاد می کند که مشوق های صادراتی موجب بهبود تمام ابعاد صادراتی می شود.جوزف ریالپ(2010) مقاله ای را تحت عنوان”عملکرد صادرات زیر میکروسکوپ: نگاهی از طریق لنز اسپانیایی”ارائه دادند.در این مقاله به ارائه تصویری جامع از عملکرد صادرات در شرکتهای کوچک و متوسط اسپانیایی پرداخته اند که با استفاده  تجزیه وتحلیل رگرسیون و مدل سازی معادله ساختاری عوامل داخلی(مدیریتی و سازمانی)و عوامل خارجی(زیست محیطی) را مورد بررسی قرار داده اند.نتایج به دست آمده نشان می دهد که مهارت های مدیریتی، زبان های خارجی،دانش کسب و کار بین  المللی،تعهد صادرات بیشترین سابقه موثر بر عملکرد صادرات را دارد علاوه بر این،یک رابطه مثبت قوی بین هدف مشاهده و اقدامات ذهنی عملکرد صادرات وجود دارد.فهرست مطالب ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم) به شرح زیر می باشد:2-1) مقدمه    2-2) مفهوم و اهمیت صادرات    2-3) انواع صادرات   2-4) تاریخچه توسعه صادرات و فلسفه آن    2-5)توسعه صادرات  2-6)استراتژی توسعه صادرات    2-7) نقش توسعه صادرات در رشد و توسعه اقتصاد    2-8)اهمیت و نقش صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور    2-9)برنامه های تشویق صادرات    2-10)موانع و مشکلات صادرات    2-11)دسته بندی موانع صادراتی    2-12)عناصر تشکیل دهنده توانمندی صادراتی   2-13)مدل های مرتبط با صادرات           2-13-1)مدل حقیقی و همکاران           2-13-2)مدل ناظمی و داوود خانی           2-13-3)مدل لی لینگ یی و اوگنومکن           2-13-4)مدل مییر و همکاران           2-13-5)مدل سبوسا و برادلی    2-14)انگیزش به صادرات    2-15)گرایش به صادرات    2-16)تشریح عوامل تعیین کننده گرایش به صادرات           2-16-1)ویژگی های شرکت          2-16-1-1)اندازه شرکت          2-16-1-2)مزیت رقابتی محصولات          2-16-1-3)استفاده از تکنولوژی         2-16-2)ویژگی های تصمیم گیرندگان         2-16-2-1)ویژگی های عینی         2-16-2-2)سن مدیران         2-16-2-3)سطح تحصیلات        2-16-2-4)توانائی صحبت به زبانهای خارجی        2-16-3)ویژگی های ذهنی        2-16-3-1)ریسک پذیری        2-16-3-2)هزینه های درک شده        2-16-3-3)مزایای درک شده        2-16-3-4)تعهد    2-17)سابقه تحقیقات و مطالعات انجام شده          2-17-1)تحقیقات داخلی          2-17-2)تحقیقات خارجی   منابعتوجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.

برچسب ها:
ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم) دانلود مباني نظري استراتژی توسعه صادرات مباني نظري گرایش به صادرات پيشينه تحقيق مدل های مرتبط با صادرات پيشينه پژوهش توانمندی صادراتی چارچوب نظري موانع و مشکلات صادرات پيشينه نظري

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران

در قالب فایل word و قابل ویرایش با زبان فارسی

  • دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته معماري در شركت پي ريزان نمونه

    دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته معماري در شركت پي ريزان نمونه برچسب ها: گزارش کاراموزي شركت پي ريزان نمونه کاراموزي شركت پي ريزان نمونه کارورزي شركت پي ريزان نمونه دانلود گزارش کارآموزي شركت پي ريزان نمونه شركت پي ريزان نمونه…

  • پیشینه و مبانی نظری روش های پرداخت پاداش

    پیشینه و مبانی نظری روش های پرداخت پاداش دانلود پیشینه و مبانی نظری روش های پرداخت پاداش دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 2 - 1 - مقدمه 18 2 - 2 - اهداف…

  • پیشینه و مبانی نظری هوش هیجانی و منبع کنترل با سلامت روان

    پیشینه و مبانی نظری هوش هیجانی و منبع کنترل با سلامت روان دانلود پیشینه و مبانی نظری هوش هیجانی و منبع کنترل با سلامت روان دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه…

  • بررسی رابطه بین تسهیم دانش و خلاقیت سازمانی با رفتار شهروندی در بین کارکنان ادارات آموزش و پرورش

    بررسی رابطه بین تسهیم دانش و خلاقیت سازمانی با رفتار شهروندی در بین کارکنان ادارات آموزش و پرورش برچسب ها: بررسی رابطه بین تسهیم دانش و خلاقیت سازمانی با رفتار شهروندی در بین کارکنان ادارات آموزش و پرورشتحقیق تسهیم دانشمقاله…

  • تحقیق بررسی يين تاثیر فعالیت های ترفیع (تبلیغات و فعالیت های پیشبرد فروش) و ارزش ویژه برند

    ارزش ویژه برند,پایان نامه بررسی يين تاثیر فعالیت های ترفیع (تب,پروژه بررسی يين تاثیر فعالیت های ترفیع (تبلیغات و فعالیت های پیشبرد فروش) و ارزش ویژه برند,تحقیق بررسی يين تاثیر فعالیت های ترفیع (تبلیغات و فعالیت های پیشبرد فروش) و…

  • بررسي سياست‏هاي تقسيم سود در شرکت‏هايي که در گزارشگري مالي خود مرتکب تقلب شده ‏اند

    بررسي سياست‏هاي تقسيم سود در شرکت‏هايي که در گزارشگري مالي خود مرتکب تقلب شده ‏اند برچسب ها: بررسي سياست‏هاي تقسيم سود در شرکت‏هايي که در گزارشگري مالي خود مرتکب تقلب شده ‏اندسياست‏هاي تقسيم سودکيفيت سودمديريت سودوکيفيت سودمعيارهاي ارزيابي کيفيت سودنظريه‌هاي…

  • ادبیات نظری تحقیق سکوت در آثار سعدی

    ادبیات نظری تحقیق سکوت در آثار سعدی دانلود ادبیات نظری تحقیق سکوت در آثار سعدی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل - منزلت وجايگاه سكوت وخاموشي در آثار سعدي آثار سعدي چه منظوم و…

  • عوامل موثر در پیشرفت و مهارت عامل انسانی در بخش خودرو سازی

    پایان نامه عوامل موثر در پیشرفت و مهارت عامل انسانی در بخش خودرو سازی,پروژه عوامل موثر در پیشرفت و مهارت عامل انسانی در بخش خودرو سازی,پیشرفت,مهارت دانلود فایل اصلی عوامل موثر در پیشرفت و مهارت عامل انسانی در بخش خودرو…

  • فایل پاورپوینت سد و نیروگاه مسجد سلیمان

    فایل پاورپوینت سد و نیروگاه مسجد سلیمان برچسب ها: دانلود پاورپوینت سد و نیروگاه مسجد سلیمانسد و نیروگاه مسجد سلیمانپاورپوینت سد مسجد سلیمانپاورپوینت سد و نیروگاه مسجد سلیمانپروژه درس سدسد مسجد سلیمانسیستم انحراف آب سد و سرریزپاورپوینت آشنایی با سد…

  • پیشینه و مبانی نظری سلامت سازماني

    پیشینه و مبانی نظری سلامت سازماني دانلود پیشینه و مبانی نظری سلامت سازماني دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل سلامت سازماني تاريخچه سلامت سازماني اصطلاح " سلامت سازماني " نخستين بار در سال 1969…

  • جزوه کامل حسابان یازدهم

    آموز,بهترين کتاب آموزش حسابان یازدهم,جزوه حسابان جديد,حسابان جزوه,حل المسائل حسابان,دانلود حل المسائل حسابان,دانلود کتاب حسابان,دانلود کتاب حسابان سوم رياضي,کتاب حسابان یازدهم,کتاب درسي حسابان یازدهم,نمونه سوالات امتحاني حسابان یازدهم دانلود فایل اصلی جزوه کامل حسابان یازدهم از سایت دانلود فایل دانلود…

  • پاورپوینت مراقبت های پرستاری از بیماری های پوست

    پاورپوینت مراقبت های پرستاری از بیماری های پوست دانلود پاورپوینت مراقبت های پرستاری از بیماری های پوست دسته بندي : پرستاری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت آشنایی با مراقبت های پرستاری از بیماری های پوست،در حجم 32…

  • ادبیات نظری و سوابق تحقیق سبک اسناد کنترل (فصل دوم)

    پرسشنامه سبکهای اسنادی سلیگمن,پيشينه پژوهش نظریه اسناد,پيشينه تحقيق نظریه اسناد در روانشناسی,دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق سبک اسناد کنترل (فصل دوم),در انگیزش,فصل دوم پايان نام,مباني نظري سبک اسنادی چیست,مبانی نظری سبک اسناد کنترل (فصل دوم) دانلود فایل اصلی ادبیات…

  • پیشینه و مبانی نظری تحقیق فراشناخت و راهبردهای فراشناختی

    پیشینه و مبانی نظری تحقیق فراشناخت و راهبردهای فراشناختی دانلود پیشینه و مبانی نظری تحقیق فراشناخت و راهبردهای فراشناختی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل فراشناخت فراشناخت ابتدا توسط فلاول مطرح شد تنها به…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری مفاهیم سبک های حل مسئله (فصل دوم پایان نامه)

    ادبيات نظري شیوه های حل مسئله,پيشينه پژوهش سبک های حل,پیشینه نظری سبک های حل مسئله,چارچوب نظري سبک های حل مسئله,دانلود مباني نظري سبک های حل مسئله,فصل دوم سبک های حل مسئله,مباني نظري سبک های حل مسئله,مباني نظري و پيشينه پژوهش…

  • قالب پاورپوینت ورزش 7

    قالب پاورپوینت ورزش 7 دانلود قالب پاورپوینت ورزش 7 دسته بندي : تربیت بدنی جزئیات و دریافت گزارش فایل قالب پاورپوینت ورزش 7 قالب های پاورپوینت جهت استفاده در جلسات دفاع رساله، پایان نامه، پروپوزال، سمینار و …   اسلاید…

  • تحقیق فریدون مشیری

    تحقیق فریدون مشیری دانلود تحقیق فریدون مشیری دسته بندي : تاریخ و ادبیات جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: تحقیق زندگینامه فریدون مشیری، در قالب Word در 10 صفحه. بخشی از متن فایل: فریدون مشیری در سال 1305هجری شمسی در…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع روش های نوین خبر نویسی

    دانلود پاورپوینت با موضوع روش های نوین خبر نویسی برچسب ها: آموزش خبرنویسی pdfخبرنویسی در روابط عمومیپاورپوینت آموزش خبرنویسیاصول نگارش خبرنمونه خبر نویسیسبکهای جدید خبرنویسیجزوه خبرنویسیاموزش خبر نویسی رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با موضوع روش های نوین خبر…

  • فایل پاورپوینت بررسی اقلیم و معماری شهرستان بوکان(تنظیم شرایط محیطی)

    فایل پاورپوینت بررسی اقلیم و معماری شهرستان بوکان(تنظیم شرایط محیطی) برچسب ها: دانلود پاورپوینت تنظيم شرايط محیطی شهرستان بوکانتنظيم شرايط محیطی شهرستان بوکانپاورپوینت اقلیم و معماری شهرستان بوکانشهرستان بوکانبررسی شرایط محیطی شهرستان بوکانپاورپوینت تنظيم شرايط محیطی شهرستان بوکانپروژه تنظیم شرایط…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهاي حل مسأله ونگرش

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهاي حل مسأله ونگرش دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهاي حل مسأله ونگرش دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهاي حل مسأله ونگرش…

  • دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید واترپمپ خودرو

    پروژه کارافرینی قطعات ماشین,دانلود طرح توجیهی تولید واترپمپ,طرح توجیهی تولید واتر پمپ,طرح توجیهی جدید واترپمپ,طرح توجیهی مکانیک,طرح توجیهی واترپمپ,طرح کارافرینی تولید واترپمپ,طرح کسب و کار کارخانه تولید واترپمپ,نگین فایل دانلود فایل اصلی دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید واترپمپ خودرو…

  • دانلود پاورپوینت درس سوم دین و زندگی پیش دانشگاهی با موضوع حقیقت بندگی

    دانلود پاورپوینت درس سوم دین و زندگی پیش دانشگاهی با موضوع حقیقت بندگی برچسب ها: پاورپوینت دینی چهارم دبیرستاندانلود پاورپوینت دین و زندگی پیش دانشگاهیپاورپوینت دین و زندگی دهم درس پنجمدین و زندگی پیش دانشگاهی pdfخلاصه دین وزندگی پیش دانشگاهیسوالات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای ارتباطی و بازی درمانی (فصل2)

    پيشينه پژوهش بازی درمانی,پيشينه تحقيق,پيشينه نظري مهارتهای اجتماعی,چارچوب نظري کودکان درخودمانده,دانلود مباني نظري مهارتهای اجتماعی,فصل دوم پايان نامه ارشد هیجان های بنیادی,مباني نظري اختلال درخودماندگی,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) اتیسم دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

  • فیلم آموزش کامل درس دوم عربی پایه نهم - قوانین المُرورِ (قوانین راهنمایی رانندگی)

    جزوه عربی کنکور,جزوه کامل عربی نهم,جزوه کامل عربی یازدهم دبیرستان,عربی دوم دبیرستان برای کنکور,فیلم آموزشی عربی نهم,قواعد عربی 2 برای کنکور دانلود فایل اصلی فیلم آموزش کامل درس دوم عربی پایه نهم - قوانین المُرورِ (قوانین راهنمایی رانندگی) از سایت…

  • پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده

    پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده دانلود پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل رفتار مصرف کننده 2 - 13 - 1 - تعریف رفتار مصرف کننده 2 - 13 -…

  • پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان

    پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان دانلود پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه…

  • ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی (فصل2)

    pdf,ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی (فصل2),پایان نامه دلبستگی شغلی,پرسشنامه دلبستگی شغلی,تعریف دلبستگی شغلی,دلبستگی سازمانی,دلبستگی شغلی doc,دلبستگی شغلی چیست؟,رضایت شغلی,مقاله دلبستگی شغلی,مولفه های دلبستگی شغلی دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی و…

  • دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته صنايع غذايي،بررسي پروش ماهي قزل آلا

    دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته صنايع غذايي،بررسي پروش ماهي قزل آلا برچسب ها: گزارش کاراموزي پروش ماهي قزل آلا کاراموزي پروش ماهي قزل آلا کارورزي پروش ماهي قزل آلا دانلود گزارش کارآموزي پروش ماهي قزل آلا پروش ماهي قزل آلا…

  • دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی سطوح مطالعه ومراحل خواندن (فصل دوم)

    دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی سطوح مطالعه ومراحل خواندن (فصل دوم) دانلود دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی سطوح مطالعه ومراحل خواندن (فصل دوم) دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه…

  • مبانی نظری و پیشینه کیفیت زیست محیطی نواحی روستایی

    مبانی نظری و پیشینه کیفیت زیست محیطی نواحی روستایی دانلود مبانی نظری و پیشینه کیفیت زیست محیطی نواحی روستایی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 2 - 1 ضرورت اهمیت و توجه به محیط…

  • پاورپوینت نقش اقلیم در معماری

    پاورپوینت نقش اقلیم در معماری دانلود پاورپوینت نقش اقلیم در معماری دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت نقش اقلیم در معماری،در حجم 90 اسلاید،همراه با یک هدیه ویژه. بخشی از متن: نقش اقلیم در…

  • پیشینه و مبانی نظری مولفه های کیفیت خدمات

    پیشینه و مبانی نظری مولفه های کیفیت خدمات دانلود پیشینه و مبانی نظری مولفه های کیفیت خدمات دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 1 - 2 - خدمات 16 1 - 1 - 2…

  • بررسی تأثیر انگیزه های مدیریت سود بر چسبندگی هزینه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    بررسی تأثیر انگیزه های مدیریت سود بر چسبندگی هزینه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برچسب ها: تعریف چسبندگی هزینهنحوه محاسبه چسبندگی هزینه انگیزه های مدیریت سود تصمیمات سنجیدهاهداف مدیریت سودمقاله در مورد مدیریت سودانواع مدیریت سودمدیریت سود…

  • پاورپوینت آرایش P&ID

    پاورپوینت آرایش P&ID برچسب ها: پاورپوینت آرایش P&ID رفتن به سایت اصلی پاورپوینت آرایش P&ID دسته بندي : برنامه ریزی شهری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات:دانلود پاورپوینت با موضوع آرایش P&ID،در قالب ppt و در 28 اسلاید، قابل ویرایش.بخشی…

  • مطالعه ارتباط بين بكارگيري فناوری اطلاعات و ارتباطات با توانمندسازی کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه

    توانمندسازي كاركنان,دانشگاه آزاد,فناوري اطلاعات,و ارتباطات دانلود فایل اصلی مطالعه ارتباط بين بكارگيري فناوری اطلاعات و ارتباطات با توانمندسازی کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه از سایت دانلود فایل تحقیق حاضر با عنوان بررسی مطالعه ارتباط بين بكارگيري فناوری اطلاعات و ارتباطات با…